whatsapp-call

נפצעתם? חליתם?

אנחנו כאן בכדי לעזור לכם!

    עורך דין ביטוח לאומי נכות כללית

    מדינת ישראל הוקמה כמדינת רווחה, וגם במאה ה-21 עדיין נשמרת רמת מחויבות יחסית גבוהה לאזרחים. בפרט מושיטה המדינה יד למי שסובל או סובלת מליקוי גופני, נפשי או שכלי, וכתוצאה מכך לא יכולים לפרנס את עצמם באופן מלא – וזאת באמצעות קצבת נכות כללית. במקרים שבהם אדם נתקל בקשיים כשהוא מנסה לממש את הזכאות לקצבה זו, מומלץ לפנות אל עורך דין ביטוח לאומי נכות כללית, כלומר עו"ד שאחד מתחומי המומחיות שלו הוא ביטוח לאומי ובנוסף צבר ניסיון ספציפי לגבי קצבת נכות כללית. משרד עורכי דין עמיר אמון על טיפול במקרים אלה בשקיפות, ביעילות ובמקצועיות.

    עורך דין ביטוח לאומי נכות כללית – מידע רלוונטי

    בכל ענייני ביטוח לאומי המורכבים כמו קבלת קצבת נכותץ, ובמיוחד קצבת נכות כללית מומלץ לפנות לעורך דין להתייעצות. עם זאת, כדאי לדעת מספר דברים בעניין:

    * תנאים לקבלת קצבה – כדי לקבל קצבה נדרשים התנאים הבאים: גיל 18 ועד גיל הפרישה מעבודה (בני 16-18 שעבדו לפני הנכות זכאים גם כן), הכנסה מעבודה כשכיר או עצמאי שהיא נמוכה מ-60% מהשכר הממוצע (כ-7,000 ש"ח נכון ל-2023), נכות רפואית בשיעור 60% ומעלה (או 40% אם יש מספר ליקויים ואחד מהם הוא בשיעור 25% ומעלה) וירידה בכושר העבודה בשיעור של לפחות 50%.

    * גובה הקצבה – בין 2,345 ש"ח ל-4,063 ש"ח, בהתאם לדרגת הפגיעה בכושר העבודה (נכון ל-2023). כמו כן ישנן תוספות עבור בן/בת זוג (שלא מקבלים קצבה ושההכנסה שלהם לא עוברת את הרף הקבוע בתקנות – 6,766 ש"ח לחודש נכון ל-2023), ועבור ילדים (עד גיל 18, או עד גיל 24 אם הם בשירות צבאי או לאומי).

    * ועדה רפואית – הגוף שמוסמך לקבוע את אחוזי הנכות בביטוח הלאומי הוא ועדה רפואית. חשוב לציין כי על-פי חוק רשאי כל אדם להגיע לוועדה זו עם עורך דין ביטוח לאומי נכות כללית מטעמו שגם יענה על כל השאלות שיופנו אליו.

    שקיפות מלאה והתנהלות נחושה

    עבור עורך דין ביטוח לאומי נכות כללית שקיפות מלאה היא חובה. דגש נוסף במתן שירותים הקשורים לקצבה זו הוא התנהלות פרואקטיבית ונחושה על-מנת למנוע מצב שבו הבירוקרטיה והאטימות שעלולה לאפיין גופים גדולים כמו המוסד לביטוח לאומי מעכבים את מתן הקצבה הנחוצה. במידת הצורך השירות של משרד עורכי דין עמיר כולל גם ניהול תביעה מול הביטוח הלאומי בבית דין לעבודה.

    עורך דין נכות כללית

    נכות, בין אם כתוצאה ממחלה ובין אם בעקבות תאונה (תאונת עבודה, תאונת דרכים, פציעת ספורט, תאונה אישית כגון נפילה וכו'), מייצרת קושי תפקודי משמעותי. בפרט נפגע כושר העבודה, והאדם לא מצליח ברוב המקרים לפרנס את עצמו. כשזה המצב, המדינה אמורה להושיט יד תומכת – בדמות קצבת נכות כללית. למרבה הצער ישנם מקרים שבהם המוסד לביטוח לאומי, שהוא זה שאמור לשלם את הקצבה, מתנהל באטימות ובשרירותיות. על-מנת שלא לשלם מחיר יקר מדי על המוגבלות, כדאי לפנות אל עורך דין נכות כללית, כלומר עו"ד שתחום המומחיות שלו הוא השגת קצבה זו. משרד עורכי דין אמיר צבר ניסיון רב בתחום ספציפי זה, והוא בא לידי ביטוי באיכות השירות.

    קבלת קצבה בעזרת עורך דין נכות כללית – שלבי התהליך

    * בדיקה – השלב הראשון בדרך לקצבה היא בדיקה האם האדם עומד בתנאי הזכאות לקבל את קצבת הנכות של המוסד לביטוח לאומי. התנאים כוללים מבחן הכנסה וכן נכות רפואית בשיעור של לפחות 60% (או 40% ומעלה אם יש מספר סעיפים וסעיף אחד מקנה 25% נכות או יותר). עו"ד מיומן יודע להעריך על סמך המסמכים הרפואיים האם אכן היקף הפגיעה יוביל לאחוזי הנכות המינימליים הדרושים.

    * חוות דעת מומחה – ברוב המקרים על-מנת שייפסקו אחוזי הנכות המתאימים לחומרת הפגיעה נדרשת חוות דעת של רופא מומחה. עו"ד שעוסק בתחום הנכות שנים רבות מכיר רופאים מומחים שאמונים על עריכת חוות דעת מתאימות.

    * התייצבות בוועדה הרפואית – עורך הדין שמלווה אדם בדרך לקבלת קצבת נכות כללית רשאי להתייצב איתו בוועדה הרפואית ולייצג אותו, כולל לענות בשמו על כל שאלה ושאלה.

    ניהול התהליך ביעילות ובנחישות

    משרד עורכי דין אמיר מקפיד על התנהלות יעילה ונחושה, על-מנת שאפשר יהיה לקבל את הקצבה הנחוצה בזמן קצר ככל האפשר. עוד כדאי לדעת שבעזרת עורך דין נכות כללית משולמת למי שזכאי לה בחלק גדול מהמקרים לצמיתות, וכן שניתן לקבל תוספת לקצבה הבסיסית עבור בן/בת זוג (בתנאי שהכנסתם נמוכה יחסית) ועבור ילדים (עד גיל 21, ואם הם בצבא או בשירות לאומי – עד גיל 24).

     

     

     

     

    נפצעתם? חליתם?

    אנחנו כאן בכדי לעזור לכם!

      לכתבות נוספות בתחום

      post-thumbnail
      עורך דין תאונות דרכים באר שבע

      תאונת דרכים היא תמיד טלטלה משמעותית, ובפרט במקרים שבהם נגרם נזק גופני לאדם - בין...

      קרא עוד >
      post-thumbnail
      עורך דין לנפגעי עבודה

      נפגעי עבודה, כלומר אנשים שהצטרפו לסטטיסטיקה העצובה והמקוממת של תאונות העבודה, סובלים מפגיעה משולשת: גם...

      קרא עוד >
      post-thumbnail
      מחלות מקצוע

      ילידת 1971 , ישראל בעלת תואר LL.B במשפטים וחברה בלשכת עורכי הדין בישראל. סיימה את...

      קרא עוד >
      post-thumbnail
      עורך דין תאונות אופנוע

      אופנוע הוא כלי רכב שנתפש כמסוכן יותר ממכונית. הסיבה לכך היא הסטטיסטיקה ברורה: יותר רוכבי...

      קרא עוד >
      Skip to content